Grote waterschade hotel zorgt voor uitdaging
Bij de bouw van een groot hotel in Amsterdam, waar Droogspecialist in opdracht van partner…
Meer informatie
Onlangs plaatsten we een tweede grote adsorptiedroger bij een scheepswerf in het zuiden van het land. Op een binnenvaartschip uit Frankrijk plaatsten we nog een MA2500 adsorptiedroger van Munters. Een echte vochtvreter die per uur zo’n 2500 kubieke meter droge lucht in de tanks blaast, waardoor een laag dauwpunt ontstaat.
Nederland heeft een goede naam als het gaat om schepen bouwen en onderhouden. Vandaar dat dit internationale schip in Nederland is voor het onderhoud. De werf voorziet de gastanks van deze tanker van een nieuwe coatinglaag. Daarvoor moet de binnenzijde van de tanks eerst gereinigd en gestraald worden. Om te voorkomen dat het onbehandelde staal gaat roesten voordat de nieuwe coatinglaag is aangebracht, zet de klant onze Munters drogers in. Voordeel is ook dat het onderhoudswerk versneld kan worden.
De drogers zijn geplaatst op het dek van het schip. Aan de droger zijn flexibele luchttransportslangen gemonteerd, zodat de droge lucht in de behandelde tanks wordt geblazen. Door het continue inblazen van droge lucht wordt er overdruk gecreëerd, waardoor het klimaat in de tanks droog wordt en blijft. Hierdoor loopt het stralen en coaten geen vertraging op. Aanwezige vochtige lucht en/of water verdampt hierdoor snel.
Wanneer de droogmachine in bedrijf is, heeft onbehandeld staal geen kans meer om te corroderen. De droge luchtconditie in de tank zorgt ervoor dat de tijd voor het afwerken niet onder druk komt te staan. Wanneer de droogmachine in bedrijf is, hoeft de werknemer niet meer om te kijken naar de machine en kan er zorgeloos worden doorgewerkt.
Om staal niet nodeloos te laten roesten is het plaatsen van een droger tijdens onderhoudswerkzaamheden als stralen en coaten vaak noodzakelijk. Elke klus vraagt om een maatwerkoplossing. Vraag daarom aan Droogspecialist wat de beste oplossing is voor uw onderhoudsklus.
Neem contact op